Udgivet i Skriv en kommentar

Varer – på lager / restordre / ikke på lager

Hvad betyder det, at en vare er i restordre?

Rest-ordre betyder, at ordren ikke kan leveres i sin helhed – og resten (rest-ordren) ført kan leveres efterfølgende.

Restordre opstår fordi vi ikke altid kan forudse, hvor mange enheder af den enkelte varer, som vores kunder køber på kort tid.
Vi forsøger at have et så stort antal på lager af de enkelte varer, at vi kan dække efterspørgslen. Det sker dog, at efterspørgslen efter nogle varer er markant større, end vi havde forudset – og så kan vi ikke leverer samme dag. Varen er dermed i restordre. Normalt kan vi få fyldt lageret op igen i løbet af 1-3 dage, men det sker (desværre) at også vores leverandørers varelagre bliver tømt for den pågældende varer.

Hvordan kan jeg se, om en varer er på lager og klar til afsendelse / afhentning?

Når du bestiller en vare, så kan systemet (når du klikker / vælger en vare) vise en af disse muligheder:

  • “På lager” (med grøn smiley)
    Det betyder, at det valgte antal varer er på lager.

    For nogle varer har vi systemmæssigt begrænset det antal, du kan bestille på webshoppen. Sådanne begrænsninger anvender vi af forskellige årsager – og vi kan altså godt have flere af den pågældende varer på lager, end der fremgår af websiten.
    Kontakt os, hvis du ønsker at bestille flere enheder (stk.) af en vare, end der ifølge websiten er på lager. Så kan vi måske hjælpe ift. at åbne for en større bestilling, end systemet “giver mulighed for”.

    For andre varer er der stort set ingen begrænsning i det antal, som du kan bestille – ud over din pengepung 🙂
    Det skyldes dels, at vi selv har et stort antal af varen på lager, dels at vi har mulighed for at trække på vores leverandørers lagre med dags varsel.

  • “På lager (varen kan også bestilles på restordre)” ( med grøn smiley)
    Det betyder, at varen er på lager (vi har minimum et stk. af varen på lager), og at du kan bestille nærmest et ubegrænset antal af varen – men at vi ikke kan garantere, at vi på vores eget lager har det antal, som du ønsker at bestille. En del af din bestilling kan dermed blive “restordre”, og det kan tage mere end en dag at få varen hjem fra vores leverandør.

    Hvis du bestiller et antal (f.eks. 20), der overstiger det antal, vi har på lager (f.eks. 15), så kontakter vi dig med information om, at de 15 stk. afsendes samme dag, og hvornår (dato) det resterende antal (her i eksemplet 5) forventes leveret.

    Kontakt os, hvis du har brug for at vide, om vi har det ønskede antal af varen hjemme, så du kan afhente / vi kan sende varen samme dag.

  • “Tilgængelig på restordre”
    Det betyder, at varen ikke er på lager hos os, men at vi enten har bestilt eller kan bestille varen hos vores leverandører. Du kan dermed bestille varen hos os – vi kan blot ikke afsende varen samme dag.

  • “Ikke på lager” (med rød smiley)
    Det betyder, at varen ikke er på lager hos os, og at du som kunde ikke må forvente, at varen på et senere tidspunkt kommer på lager hos os. Du kan dermed heller ikke bestille varen (lægge varen i kurven).

    Du er velkommen til at kontakte os, så undersøger vi, om vi kan skaffe varen til dig.

    Der kan være mange årsager til, at vi ikke genbestiller en vare – f.eks. fordi varen er udgået af produktion, eller vi har valgt, at varen skal udgå af vores sortiment / er afløst af en anden model.
Skriv et svar