1. Indledning
KetcherCentralen.dk ejes og drives af FNIC ApS, CVR-nr. 3125 6550.
Disse handelsvilkår og betingelser finder anvendelse på forbrugeres køb på KetcherCentralen.dk.
Der gælder særlige vilkår for B2B / erhvervskøb / erhvervsdrivendes køb på KetcherCentralen.dk, jf. punkt 11.
2. Minimum 18 år!
Du skal være fyldt 18 år for at handle på KetcherCentralen.dk. Hvis du er under 18 år, så skal du have samtykke fra dine forældre.
3. Priser
Priser på KetcherCentralen.dk er i danske kroner (DKK) og inklusiv dansk moms (25%).
Evt. anden momssats ved levering til andre lande end Danmark: Priser er vist inkl. moms (Danmark: 25%).
Momssatsen ændres alt efter leveringssted. Gå til “Kasse” for at ændre leveringssted.
For Færøerne, Grønland og Island ændres momssatsen til 0% (ingen moms i Grønland og ved levering i Færøerne og Island skal kunden selv afregne moms).
For Sverige opkræves 25% dansk moms, som svarer til momsen i Sverige.
Den ændrede momssats fremgår af “Kurv” og “Kasse”, men ikke i shoppen under de enkelte varer, da vores system aktuelt ikke kan håndtere det.
Vejledende pris er den pris, som producenten eller grossisten/leverandøren af produktet vejleder detailhandlen om, at produktet bør have på markedet. KetcherCentralen har valgt at stille sådanne Vejledende priser til rådighed for vores kunder. Bemærk, at Vejledende pris ikke nødvendigvis er udtryk for markedspris.
Pris er KetcherCentralens normale pris, hvis andet ikke er oplyst. En eventuel forskel til Vejledende pris er ikke nødvendigvis udtryk for en besparelse i forhold til markedsprisen.
Tilbudspris/kampagnepris er den reducerede pris, som KetcherCentralen tilbyder at sælge produktet for ifm. f.eks. udsalg eller kampagne.
4. Betaling og eventuelle gebyrer
På KetcherCentralens website har du følgende muligheder for betaling:
- Betalingskort – Visa/Dankort, Visa og MasterCard (danske) (Bemærk: ikke Dankort – men Visa/Dankort)
- Intet gebyr.
- Varen sendes så snart betaling er registreret hos KetcherCentralen (normalt straks efter du har gennemført købet). KetcherCentralen kan ikke trække et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
- MobilePay / MobileShop
- Intet gebyr.
- Varen sendes så snart betaling er registreret hos KetcherCentralen (normalt straks efter du har overført / gennemført betaling).
- Bankoverførsel (Reg. nr.: 3667, Konto nr.: 3113681497)
- Intet gebyr.
- Varen sendes så snart overførslen er registreret på KetcherCentralens konto (det sker normalt 1-2 hverdage efter du har gennemført overførslen).
- Ved bankoverførsel er du ikke omfattet af indsigelsesordningen.
- Kontant (kun ved afhentning)
- Intet gebyr.
- Der kan kun afregnes med kontanter, hvis du selv ønsker at afhente dine varer hos KetcherCentralen (dvs. kun kontantbetaling ifm. afhentning af varer).
- Du må ikke sende kontanter til KetcherCentralen, som betaling for dit køb / vi modtager ikke kontanter sendt med post.
- Ved betaling over 5.000 kr. modtages ikke kontanter.
Varer sendes ikke pr. efterkrav.
5. Levering og risikoen for varen under forsendelse
Leveringen af varer fra KetcherCentralen anses for sket, når du (forbrugeren) har fået varen udleveret – og fra dette tidspunkt overgår risikoen for varen fra KetcherCentralen til dig (forbrugeren).
Ved returnering af varer har du (forbrugeren) ansvaret for varen indtil vi har modtaget varen. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Se mere under punkt 7-9.
6. Forsendelse
Normalt pakker vi dine varer straks efter modtagelse af din bestilling og afsender din varer samme dag, hvis din bestilling er inden kl. 12:00. Vores ordrehåndtering kan blive forsinket f.eks. ved restordre – og så kontakter vi dig selvfølgelig, så vi kan finde en god løsning for dig.
Forsendelsestiden (og pris for forsendelse) afhænger herefter af transportøren, som du vælger ifm. afgivelse af din ordre (kassen). Bemærk, at transportørernes normale leveringstid kan blive forlænget, hvis de har meget travlt – f.eks. ifm. jul.
Danmark
Forsendelse i Danmark sker med GLS. Du kan vælge levering til valgfri pakkeshop eller din private adresse. GLS’ leveringstid er normalt 1-2 hverdage.
Prisen for forsendelse til pakkeshop er 49,00 kr. og 75,00 kr., hvis du vælger omdeling (levering til din private adresse). Prisen dækker omkostning til distributør, kasse til forsendelse, forsikring, mv.
Øvrige lande
KetcherCentralen tilbyder at sende varer til en række andre lande end Danmark. Du kan se en samlet oversigt over leveringstider og priser her: “Fragt og levering“.
7. Fortrydelsesret
KetcherCentralen yder 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du modtager dine varer. Der ydes dog ingen fortrydelsesret (returret) på varer tilpasset til dig (f.eks. ketchere, der er opstrenget og/eller forsynet med logo, greb, mv. efter dit valg), fødevarer (f.eks. pulver, gels, bars og drikkevarer), reparationer (f.eks. opstrengninger) og vedligeholdelser (f.eks. skift af greb) – heller ikke selvom disse varer ikke er taget i brug. Der ydes i øvrigt ingen fortrydelsesret (returret) på elektroniske måleinstrumenter, hvis plombering/forseglinger er brudt eller varen er taget i brug.
Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, så skal du være opmærksom på følgende:
- Du har ansvaret for varen fra det tidspunkt, hvor den er leveret til dig. Du hæfter for enhver (værdi)forringelse, der måtte være ved varen fra den er leveret til dig og til den er modtaget retur af os, herunder (værdi)forringelse som følge af brug eller skade på varen – også selvom det f.eks. er sket ved en skade ifm. returnering af varen til os.
- Du skal senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer, skriftligt meddele KetcherCentralen om, at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Du kan f.eks. giv os meddelelse via Info@KetcherCentralen.dk. Du kan eventuelt anvende den standardfortrydelsesformular, som ligger i bilag 3 til forbrugeraftaleloven.
- Du skal uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os meddelelse om fortrydelsen, sende varen retur til os.
- Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Varen må under ingen omstændigheder være taget i brug, og varen skal returneres i original emballage, der er anvendelig til gensalg som ny. Du skal sørge for, at varen sendes retur i en særskilt pakke og ikke benytte f.eks. den skoæske, der hører til de købte sko, som emballage.
- Hvis vi vurderer, at du ikke har overholdt dine forpligtelser, så er vi berettiget til at afvise returneringen, og vil i givet fald kontakte dig med besked herom, så vi (forhåbentlig) kan finde en god løsning, som også du bliver tilfreds med.
- Du skal selv afholde alle omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du kan købe en returlabel via os til en skarp pris (50,00 kr.), hvis du ønsker det: Returportal-KetcherCentralen.
- Vi opkræver et administrationsgebyr på 29,00 kr. ved returnering. Beløbet skal dække omkostninger til at kontrollere, at varen er i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget.
Se også afsnit 9 nedenfor om returnering af varer.
8. Reklamation
Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene retur eller få et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og produktet. Det er selvfølgelig en betingelse, at reklamationen er berettiget.
KetcherCentralen handler kun med varer, der lever op til vores høje kvalitetskrav. Vi stiller høje krav til vores leverandører og kontrollerer altid varerne (kvalitet, antal, mv.), før vi afsender dem til dig. Og alligevel kan det gå galt – og sker det, så skal vi være de første til at undskylde det.
Hvis du vil gøre brug af din reklamationsret, så skal du være opmærksom på følgende:
- Eventuelle fejl eller mangler på varer leveret af KetcherCentralen skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen.
- Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Beskriv fejlen/manglen og dokumenter ved foto/video.
- Du skal skrive til Info@KetcherCentralen.dk eller ringe 2933 7177, og oplyse navn, fakturanr. og vedlægge beskrivelse og dokumentation (som angivet i pkt. 2 lige ovenfor) for fejlen/manglen. Du skal desuden oplyse om, hvordan og hvornår du er blevet klar over fejlen/manglen.
- Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, at du har fået varen leveret. For varer med en forventet holdbarhed på mindre end to år, er din klagemulighed begrænset til denne kortere tid, som er bestemt af produktet forventede holdbarhed.
- Hvis produktet ikke er anvendt efter hensigten, vil fejl/mangler som følge heraf ikke være omfattet af reklamationsretten. F.eks. afvises reklamationer over holdbarhed af en ketcher pr. automatik, hvis ketcheren har mærker efter sammenstød med “hårde” genstande. Tilsvarende afvises reklamationer over holdbarhed af strenge nærmest pr. automatik, hvis streng er sprunget uden for sweetspot – også selvom opstrengningen er foretaget samme dag.
Vi forventer at kunne behandle din reklamation i løbet af 3 hverdage.
Hvis vi vurderer, at reklamationen ikke er berettiget eller du ikke opfylder dine forpligtelser, jf. punkt 1-5 lige ovenfor, så afviser vi reklamationen. Vi tager dog udgangspunkt i, at vores kunder er fornuftige, og “at kunden altid har ret” – og vil derfor strække os langt for at vores kunder får en god løsning.
Hvis vi vurderer, at reklamationen er berettiget, så betaler vi selvfølgelig rimelige fragtomkostninger for at få varen returneret, og for at du får en ny tilsendt.
9. Returnering af varer (såvel ved fortrydelse som reklamation)
Returvarer sendes til:
KetcherCentralen.dk
Rudesøvej 2
2840 Holte
Vi modtager kun returvarer, som sendes direkte til adressen (og f.eks. ikke til afhentning i en pakkeshop).
Du skal vedlægge oplysning om dit navn og adresse samt fakturanr (vedlæg gerne kopi af købsfaktura) og årsag til returnering. Hvis du allerede har oplyst om årsag ved forudgående skriftlig kontakt via Info@KetcherCentralen.dk, så skriv det på sedlen, som du vedlægger returvaren.
Så snart vi modtager returvaren, får du en e-mail med bekræftelse og oplysning om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Bliver løsningen, at du skal have penge retur, så vil det ske inden for 10 hverdage.
10. Hvis du ikke afhenter din pakke
Hvis du ikke afhenter den pakke, som vi har fremsendt dine varer i, så bliver pakken sendt retur til KetcherCentralen. Omkostningerne til returnering skal afholdes af dig. Du kan ikke påkalde dig fortrydelsesret ved at nægte modtagelse eller undlade at afhente pakken.
11. Særlige vilkår for B2B / erhvervskøb / erhvervsdrivende
For B2B / erhvervskøb / erhvervsdrivende (der hovedsageligt handler med henblik på deres erhverv) gælder følgende særlige vilkår:
- Der er ingen fortrydelsesret.
- Der er 1 års reklamationsret fra den oprindelige fakturadato, hvis andet ikke er aftalt skriftligt. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.
- KetcherCentralen forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købssum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelsen af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
Vi forbeholder os i øvrigt ret til at
- begrænse antallet af solgte enheder, da vi prioriterer salg til private, og
- annullere ordrer, hvis køb omfatter et uforholdsmæssigt stort antal af en (eller flere) vare(r), og vi vurderer, at der er tale om hamstring.
12. Lovvalg og værneting
Aftaler om køb på KetcherCentralen.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Senest opdateret: 19/04-2024.